دوم شخص غایب

دوم شخص غایب

از آدم‌ها

دوشنبه, ۲۴ اکتبر ۲۰۱۶، ۰۸:۵۵ ب.ظ

قدر یوتیوب را باید بدانم. منبع بی‌پایان سخنرانی‌ست. چندین سخنرانی از نعمان علی خان* دیده بودم جسته‌گریخته. ساده و گاهی پرتکرار و البته بامزه حرف می‌زند. سبک و سیاق مورد پسند جوان مسلمان آمریکایی. بعضی از صحبت‌هایش را چندان دوست نداشتم، آن‌ها که بیش‌تر رنگ و بوی احکام داشت و به‌وضوح برآمده از سنت و خلاصه بکن‌نکن‌طور بود. البته ایراد جدی‌ای هم نمی‌گرفتم ولی خب چیزی نبود که توصیه‌اش کنم یا دوباره وقتی بنشینم به دیدنش. مثلا حجاب.

اما اخیرا چند تا سخنرانی خوب گوش کردم ازش. این یکی در همایش RIS 2014 ارائه شده و اتفاقا به همان آیات سوره‌ی ابراهیم و داستان موسی می‌پردازد که قبلا از یاسمین مجاهد هم شنیده بودم. یک سخنرانی دیگر هم دارد که خیلی خوشم آمد و از اهمیت سعی نزد خدا می‌گوید. نعمان علی خان نظریه‌پرداز اسلامی نیست. سن و سالی هم ندارد که عمری صرف مداقه در اسلام کرده باشد. از قضا تا اوایل جوانی کاری هم چندان به کار اسلام نداشته ولی در جمعی قرار می‌گیرد که راهش را عوض می‌کند. در یک جای دیگر از غرور می‌گوید و چه به‌جا هم می‌گوید. از آن غروری که گاهی بین مذهبی‌ها می‌بینی که پناه بر خدا!

* Nouman Ali Khan

۱۶/۱۰/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی